Антонов Ан-26

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Ан-26
Ан-26 на Въоръжени сили на Украйна
Описание
Страна производителСССР
Типвоенно-транспортен самолет
КонструкторАнтонов
ПроизводителКиевски авиационен завод
Произведени бройки1398
Първи полет29 май 1969 г.
В експлоатация от26 май 1975 г.
Тактико-технически данни
Размах на крилете1149,5 инч
Височина75 инч
Таван на полета24 600 фут
Антонов Ан-26 в Общомедия

Ан-26 e военно-транспортен самолет, разработен в КБ Антонов. Той е модификация на изходния модел Ан-24Т. Благодарение на голямата си ширина на товарния люк (2,4 m) и специална товарна рампа е възможно удобното товарене, както от земята, така и от товарен автомобил, което значително ускорява и облекчава товаро-разтоварните работи.

Аеродинамичната схема по която е построен Ан-26 е – високоплан (горноплощник) с еднокилево оперение, опашен товарен люк и с два турбовитлови двигателя (Ан-24ВТ). Разполага и с един допълнителен реактивен двигател (Ру-19-А300), поставен в дясната гондола на основния двигател. В Китай се пуска Y-14, подобен на Ан-26, но без лицензи.

Модификацията Ан-26-100 се използва като пътнически самолет с вместимост на салона 43 места.

Катастрофи[редактиране | редактиране на кода]

По данни към февруари 2021 година са загубени 168 самолета от тип Ан-26.[1]

Характеристики[редактиране | редактиране на кода]

  • размах на крилата – 29,2 m
  • дължина на самолета – 23,8 m
  • височина – 8,575 m
  • екипаж – 4 – 5
  • маса – 24 t
  • маса без гориво – 22 t
  • пълна товаримост – 5,5 t
  • максимална скорост – 430 km/h
  • дължина на полета с пълна товаримост и пълен резервоар – 740 km
  • разход на гориво – 1000 kg/h

Модификации: Ан-26; Ан-26Б; Ан-26-100; Ан-26Б-100.

Източници[редактиране | редактиране на кода]